Annabelle.reismee.nl

californication

Well hello there,

Guess who's back! Yes, me back in Delton. Good guess everybody! Way the be! Oke terug naar nederlands. En ja ik ben weer terug in het machtig mooie delton, michigan

Undecided
Nou ik zal beginnen met de week voor California. Omdat we een week weg zijn van school, want nee we hadden nog geen vakantie, moesten we sommige uren opmaken zoals weighttraining. Je hebt 3 opties om je uren op te maken. Optie 1 is doe 15 sprints en push ups en sit ups in een bepaalde tijd en dat 5x . Super leuk dus. Optie 2 is het schrijven van een samenvatting, maar dat moesten we dan wel 5 x doen want we missen 5 dagen van school. Optie 3 was het schoonmaken van de weightroom in onze pauze, elke dag. We hadden een tactische keuze gemaakt om dan toch maar de weightroom schoon te gaan maken, want dan konden we onze muziek (ja geen country of rock) keihard aanzetten. En we hadden niet zoveel zin om al die sprints te gaan doen. En we deden het maar voor ongeveer 10 minuten elke dag, niet slecht zou ik zeggen.

En dan was het toch echt vrijdag, de dag voor het grote adventure. En natuurlijk had ikmijn koffer nog niet ingepakt. Dus ging ik met Martina facetimen wat het proces van het inpakken van mijn koffer niet echt meehielp, maar zo konden we ons wel voorbereiden en elkaar nog meer excited maken. Om 11 uur s'avonds dan eindelijk mijn koffer ingepakt en toen maar weer gauw slapen, want we moesten nogal vroeg op het vliegveld zijn. Op de weg naar het vliegveld was het nogal mistig, maar we hadden daar verder niet echt over nagedacht. We komen aan op het vliegveld en er waren maar ongeveer 5 mensen. Ja, dat is hoe vroeg het was. We zouden van Grand Rapids naar Chicago vliegen en daar zouden we 30 minuten overstap tijd hebben. Maar toen was onze vlucht vertraagd met 25 minuten. Wij komen aan in Chicago wachten op onze carry on die toch in het baggage ruim terecht kwamen omdat het vliegtuig te vol zat. Dus daar moesten we ook nog op wachten. En toen dan toch eindelijk onze baggage kwam hebben we onze persoonlijkheid even aan de kant gezet om usain bolt te worden. Sprinten dat we deden met een rugtas op die ongeveer 50 kilo woog (iets minder misschien, maar we gaanvoor het dramatische effect) en ons koffertje. Wij rennen voor ons leven (weighttraining heeft ons hier wel bij geholpen) met nog 3 mensen van ons vliegtuig komen we aan bij de gate, maar nee hoor hij was al weg. Dus toen moesten we 4 uur wachten op onze vlucht naar LAX. Great way to start right. Super moe boarden we dan eindelijk het vliegtuig en 3 uur later komen we dan eindelijk aan in Los Angeles. 4 uur later maar toch wel mooi. De groep was al weg, maar een van de organisatie personen kwam ons ophalen. We moesten daar nog op 1 ander meisje wachten, maar dat duurde niet zo lang. We hadden alleen de mall gemist. Daarna hebben we onze spullen naar het hotel gebracht en gingen we naar de rest toe. Eenmaal aangekomen zagen we daar onze groep en leidster. Maar 9 mensen in de groep! Maar we hebben het super naar ons zin gehad. Omdat Martina en ik weighttraining hebben en voetbal wilde we wel onze conditie op peil houden dus gingen we in plaats van naar het zwembad naar de sportzaal (niemand in onze school geloofde ons dat we het echt zouden doen) voor ongeveer 45 hebben we gerend, sit-ups, push-ups en nog meer dingen gedaan, applaus wordt gewaardeerd! Dus na onze work out waren we toch wel beetje warm en toen dachten we waarom niet gewoon het zwembad inspringen. Wij zoeken naar het zwembad denkend dat het binnen is, maar nee het zwembad is buiten en het was al niet al te warm meer, maar toch gingen we er maar in. Liggend in het zwembad kijkend naar de sterren en het horen van alle geluiden kwam het besef dan toch. We zijn in LA!

De volgende dag hadden we een druk programma. We gingen de bezienswaardigheden bezoeken en geloof het of niet het was lekker warm en we moesten ons zelfs insmeren. En mijn lieve Italiaanse vriendin Martina zei natuurlijk "ik ben italiaans, italianen verbranden niet". Nou ik was de nederlander hier dus ik heb een dikke laag opgesmeerd (ik ben niet zo eigenwijs hoor mam). Nou dik ingesmeerd en nog witter dan dat ik al was gingen we lopen naar de bushalte om naar Venice Beach en Santa Monica te gaan. Na ongeveer 45 minuten in de bus te hebben gezeten komen we dan toch eindelijk aan in Venice Beach. Maar voordat we het strand op gingen, gingen we eerst langs de grachtjes en de ongelofelijke dure huizen. Na dat te hebben gezien gingen we dan het strand op. Nou ik begrijp best wel dat mensen het leuk vinden om in LA te wonen, man man man (gooit er een beetje pax/achterhoeks in) en mooi dat het was. En lekker warm. Dus besloot de nederlander zich nog maar eens in te smeren, je weet het maar nooit he. Nou toen kregen we 2,5 uur vrije tijd om Venice beach te bewonderen. En dan komt er nog een keer het besef dat je in LA bent, een krijsende vrouw, waarschijnlijk onder de invloed van nogal wat drugs blijft maar heen en weer wandelen over de boulevard, voor de mensen die Harry Potter hebben gezien, je weet wel Bellatrix toch. Nou die vrouw leek dr precies op wanneer ze haar mond wagen wijd open hield. Niet dat deze informatie iets is dat jullie waarschijnlijk graag willen weten, maar ik dacht waarom niet zo precies mogelijk alles na vertellen toch. Na rond te hebben gelopen op het prachtige strand was het weer tijd om terug te gaan naar het meeting point. Daarna gingen we lopen naar Santa monica dat ongeveer een kilometer verderop lag. Daar aangekomen kregen we weer wat vrije tijd en zijn we naar de Santa Monica pier gelopen met al die attracties. We hebben er twee gedaan en het uitzicht dat we hadden was ongelofelijk mooi. We zijn daarna nog naar de mall geweest en hebben nog even in het park gelegen. Genieten dat we deden. Kennen jullie forrest gump? Zo ja dan weet je vast wel wat Bubba Gump is. Nou daar gingen we dineren, was wel lekker hoor! Daarna gingen we weer terug naar ons hotel en hebben we nog wat work outs gedaan en zijn we weer af gaan koelen in het zwembad. En ja hoor de volgende was die italiaanse dantoch verbrand. Schoking. Volgende dag gingen we met een busje door LA rijden. We hebben beverly hills gezien (ja, van totally spies) en rodeo drive (nogal duur) we hebben wat plekken gezien waar fast en furious voor een deel was opgenomen. Voor lunch gingen we naar een soort van binnenplaatje met allemaal etensplekjes met echt goed eten (ja dat heeft amerika toch soms wel) Nou was lekker hoor! na de lunch gingen we downtown LA en zijn we nog in een Kerk geweest. Ook hebben we het treinstation gezien waar de fashion week plaats zou vinden. In de avond in de avond hebben we ook in een klein binnenplaatje gegeten en toen hebben we eindelijk een goede pizza gegeten in plaats van de cheddar cheese pizza's. Oh en we hebben deze dag ook nog het Hollywood sign gezien ! Dat was wel cool hoor. Maar de volgende dag waren we toch nog wel meer benieuwd naar. Universal studios en the walk of fame. Oh en deze dag had Martina haar wel ingesmeerd hoor. Daar gingen we dan op naar Universal Studios. Daar kan je heen voor elke leeftijd hoor. Martina( een van de grootste Harry potter fans die ik ken) was eerst teleurgesteld toen we het opzochten op internet dat harry potter wereld nog niet open was,maar toen we in het park aankwamen en we de poort zagen van harry potter werd de italiaan helemaal gek. Voor alle harry potter fans onder ons als je ooit de kans hebt om naar hollywood te gaan ga dan naar universal studios, want dat kan je echt niet missen als fan.. Hogwarts was helemaal nagemaakt en het dorp. We hebben zelfs nog butterbeer gedronken. Ze hadden het zo goed nagemaakt dat het leek alsof je er zelf was. En dan de beste attractie ooit! in hogwarts met 3D brilletjes op in een stoeltje vliegen over hogwarts en over het speelveld en ook in het spinnenbos. Ik kan het iedereen aanraden (misschien niet degene met arachnofobie) maar verder. En de studio tour was ook ongelovelijk mooi en luek. Je kon alle studios zien en de auto's van fast and furious. Jurrasic park spullen en daarna kwamen we in een soort van loods en was alles donker we moesten onze 3D brilletjes opzetten en toen was er ineens alleen maar jungle om ons heen. En daar kwam dan ineens kIng kong en het leek allemaal zo echt en het karretje begon te bewegen. Al met al Universal Studios is echt iets om op je bucketlist te zetten. Na Universal gingen we naar the walk of fame. Nou we hebben het niet helemaal gelopen hoor, maar we hebben toch wel veel gezien. Na dat we de sterretjes hadden gezien gingen we in het hardrock cafe eten.

En dan de volgende dag was het tijd om naar San Francisco te gaan met de bus. Eerst zijn we nog naar een universiteit geweest en die was wel groot hoor. Daarna gingen we naar de bus om daar nog even in 7 uur naar San Franciso te rijden. Na 7 uur waren we dan eindelijk aangekomen. En het was avond dus gingen we snel ergens eten om daarna gelijk ons bed in te duiken. De volgende dag was namelijk weer volgepland. We gingen naar de fishermanswharf en hebben daar een boottocht gedaan rondom Alcatraz en onder de golden gate bridge door. Super jammer dat we niet in alcatraz konden komen, maar de tocht eromheen was zeer indrukwekkend. Fact about me ik ben gefascineerd bij gevangenissen. We kwamen zo dichtbij! na de boottocht zijn we naar de cable cars gegaan en hebben we erin gereden. Ik hing aan de zijkant ( real deal strong arms) maar dat was wel leuk om te zien en doen. Lombard street was really really cool. Als ik jullie was zou ik het even opzoeken op internet want je kunt het beter zien dan dat ik het kan vertellen. Daarna kregen we nog vrije tijd om nog even te winkelen en daarna gingen we naar china town. Na lekker met stokjes te hebben gegeten kregen we weer wat vrije tijd om china town te exploren. Nou die chinezen weten wel wat een feestje is hoor we gingen naar het park en hebben ongeveer 10 minuten met ze staan dansen. na dit feest was het dan echt tijd om naar het hotel te gaan. Daar hebben we nog even met elkaar gepraat en toen moesten we naar bed want de volgende dag moesten we weer naar huis. Om 4 uur stonden we op om onze kamergenootjes uit te zwaaien (super lief van ons). Daarna onze eigen koffer inpakken en maar naar het ontbijt gaan. Om 9 uur gingen wij op weg naar het vliegveld. Bye Bye california. Op naar Dallas. Eenmaal in dallas aangekomen. Hadden we 4 uur overstap tijd dus hebben we ongeveer alle winkeltjes bekeken tot onze boarding tijd kwam. wij terug naar de gate maar nee ons vliegtuig was vertraagd voor onbepaalde tijd en dat om 9 uur s]avonds en toen riepen ze het om dat er problemen waren in het vliegtuig en dat ze niet wisten hoe lang dat ging duren. uiteindelijk 3 uur later kregen we te horen dat ze bijna klaar waren en dat het ging om een lekkage in het vliegtuig en dat ze een paar schroefjes miste (stelt niks voor joh). Eindelijk gingen we dan naar huis en kwamen we daar om 2 uur aan.

Dit was ons avontuur in california. Ik hoop dat jullie niet al te jaloers zijn (waarschijnlijk wel) maar tot het volgende verhaal!

love,'

Annie

Ruut

Leuk om te lezen Annabelle!
Je hebt in korte tijd veel gezien, en ook nog je conditie op peil gehouden!

Tante t.

Lieve Annabelle,

Ik (wij) hebben net je bericht gelezen om 07.00 en wat kun jij schrijven zeg, weer een kant in je leven waar je uit kunt kiezen. Misschien een idee om je verhalen te bundelen?

Al deze belevenissen van jou neemt niemand meer van je af, daar kun je lang op terug kijken. Te gek dat je het zo goed met de Italiaanse kunt vinden.
Ik begrijp een beetje uit je mail dat het beter gaat met je blessure!
Dat is mooi vrouw.

Geniet nog maar lekker verder daar in U.S.A. Dan genieten wij mee!

Wij zitten vol spanning op de verhuizer te wachten.

Annabelle voor nu een lieve groet, ome Chiel/tante t.

oma

wat een geweldig verhaal! je kunt er wat van je kan wel een boek gaan schrijven. ik heb al eens eerder gezegd, journalistiek zou ook wel wat voor jou zijn. jebeleefd wel heel veel in een jaar tijd. jalours? nou en of. wat zal het leven straks saai zijn, maar toch ook wel weer fijn op een andere manier.
goed gedaan meisie! heel veel liefs oma.

Anneke

Lieve Annabelle,
Wat een prachtig verhaal over een groots avontuur!
Klinkt erg goed allemaal!
Zo gaat dat jaar Amerika wel snel voorbij hè, als je zoveel leuke dingen onderneemt.
Geniet maar lekker door.
Liefs, Anneke

Grote Zus

Leuk hoor zussie! Vanochtend al met halve oogjes gelezen, nu helemaal. Wat een verhaal, zat op het puntje van mijn stoel! ;) Enjoy enjoy enjoy!!

margo

Leuk, weer zo'n een geweldig verhaal. Wat maak jij toch fantastische dingen mee.
Veel plezier in Denton