Annabelle.reismee.nl

busy,busy

Hello everybody,

Daar ben ik weer! Na ongeveer twee maanden niet geschreven te hebben werd het weer eens tijd om jullie op de hoogte te houden van mijn amerikaanse leven. Laat ik beginnen met mijn volleybal carriere in Delton Kellogg High School. Voor de mensen die dit niet weten ik ben niet echt een goede volleybalster (niet mijn sport) dus werd ik in het Freshman team geplaats, dat is het laagste team in de High School met bijna alle eerstejaars. Er zijn nog twee andere teams, JV (junior varsity) en Varsity. JV is het team waar mijn host-sisters in spelen. En varsity is het hoogste team. Dit is in alle sporten hier hetzelfde. We hebben allemaal op dezelfde tijd trainen, meteen na school en soms in de avond. En wat we ook hebben met trainingen is dezelfde coach(helaas). Hoe aardig ze buiten school ook kan zijn als we aan het volleyballen zijn (of sprinten) zien we haar van een nogal andere kant. Met volleybal training denk je meestal aan het oefenen en verbeteren van je skills, maar deze coach denkt dat je met sprinten nog veel verder kan komen. We sprinten als we iets fout doen en met fout doen bedoel ik het verkeerde trainingsshirt (zwart en grijs), je volleybalkleren vergeten en je shorts, want je mag niet in je volleybal broekje naar buiten lopen om je thuis om te kleden, nee dat kan niet . Ook rennen we als we een goal niet gehaald hebben of als we een wedstrijd hebben verloren. Hartstikke leuk volleybal. Ik zal je uitleggen hoe het rennen gaat want daar is een vast ritme in. We hebben de sweet sixteens wat het minst is van het rennen. Sweet sixteens zijn sprints van de ene kant van het veld naar de andere kant en als je dan heen en weer hebt gerend mag je dat nog 16 keer herhalen. Daarna moeten we serveren. Ze kiezen iemand van elk team en die moet dan sereveren. Als ook maar 1 persoon niet goed serveert mag je die 16 sprints nog maar een keer doen. En zo gaat het door. Oh en als iedereen goed serveerd dan ga je door naar 8 sprints. En zo gaat het door. Maarja ik heb hier niet veel van meegekregen, want ik viel tijdens een drill en heb mijn lies goed verrekt. Na 5 weken op krukken te hebben gelopen was ik er wel klaar mee. Nu na ongeveer anderhalve maand niet gesport te hebben(hoe gek het ook klinkt) zou ik niets liever willen dan mee te doen met met training of rennen zoals ze dat ook wel noemen. Maar helaas heb ik net de laatste wedstrijd en training gehad om mee te kunnen doen. Maar basketbal seizoen is bijna aangebroken and guess who is going to play, ja ik ben het. En het zelfde verhaal als volleybal nog nooit gespeeld. We shall see. Wat ik in de tussentijd allemaal heb gedaan komt nu even een korte samenvatting van anders wordt dit wel een heel groot verhaal.

Homecoming!! Laat ik beginnen met de spiritweek. De spiritweek is de hele week verkleed naar school. Ik was super enthousiast dus ik samen met Martina (host zus) verkleed naar school. Wij dachten iedereen is verkleed, maar nee ongeveer 15 mensen waren verkleed. Maarja je bent maar 1 x een high school student in America dus gingen we maar door met verkleden. De eerste dag was het je class colors. En natuurlijk wij hadden de mooiste kleuren ooit, Neon groen en Neon oranje, prachtig. Tweede dag was all day heroes. Martina en ik deelde een dokters pak (een echte blauwe) martina het bovenstuk en ik de broek, maar omdat ik op krukken liep leek het net of ik de patient was en martina de dokter dus dat was het verhaal dat we iedereen vertelde. De derde dag was superheroes, catwoman it was. dag nummer 4 was "what are those" day, voor mensen die dit niet weten, dit is de dag dat je iets draagt wat totaal niet staat of gekke schoenen of sokken. De laatste dag was de dag dat we de schoolkleuren moesten dragen (maroon and white). De laatste dag (vrijdag) was ook de homecoming american football wedstrijd. Helaas verloren we deze wedstrijd, maar we hebben het toch tot de play offs gemaakt. Deze vrijdag (30-10-15) begint de eerste wedstrijd van de play offs en als trouwe fan van dit team ga ik natuurlijk een twee uur lange busreis met de spiritbus meemaken om ze in deze kou te kunnen zien spelen. En met kou bedoel ik ook kou. We hebben de 2 graden celsius al gehaald. Maar om verder te gaan met het homecoming verhaal moet ik door naar zaterdag. Zaterdag avond was het dan zover, the homecoming dance. Dit verhaal is misschien niet helemaal in de goede volgorde, maar dan weten jullie in ieder geval wat ik allemaal heb meegemaakt.

Ik ben ook alweer naar een Cinderella musical geweest. De moderne versie ervan in ieder geval. En heb de school productie "spoon rivers" gezien. De musical waarin mijn host zus (Abigail) de assistant director was. Al met al ik heb het wel druk hier. En dit weekend hebben we halloween en ik ga als vampire trick or treating

Smile
.

Ik zal hieronder wat foto's toevoegen!

Enjoy!!

love,

annie

Reacties

Reacties

anneke roth

Lieve Annabelle,
Volgens mij vermaak jij je daar wel. Wat een verhaal over die training. Ik ben blij dat ik niet hoef: dat is toch niet te doen. Het lijkt wel een militaire training. Fijn dat je weer hersteld bent, enne....laat je niet gek maken!!!
Veel plezier en liefs, Anneke

Elise

Leuk leuk! Busy Busy! ;)

margo

Leuk, je verhaal. Tja, ik hoor het al in de states pakken ze het heel anders aan met die pubers. Gelijk al topsport!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben heel benieuwd naar de je foto;s van halloween.
Geniet ervan!
veel plezier en liefs,
Margo

Mama

He moppie, je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt hoor! Ben benieuwd naar de foto's!!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!