Annabelle.reismee.nl

over a 100 days in America !

hi Dutchies,

How Y'all doing!Terug naar het nederlands. Ik zal maar meteen methet verhaal beginnen.

Ik was gebleven bij haloween. Ik zou gaan Trick or treaten in een mooie vampire outfit, maar zoals je al aan het woord 'zou' kan zien hebben we dit niet gedaan. Helaas. Het regende " cats and dogs" en ik was de enige die er eigenlijk wel zin in had ( major bummer ). Maarja het leven gaat door. Dus op naar het volgende verhaal. Duurt even voordat ik weet wat ik allemaal gedaan heb om eerlijk te zijn. Na het nagevraagd te hebben hadden we blijkbaar een rustige maand, maar d'r zijn toch nog een paar dingen gebeurd.

Ten eerste volleybal was afegelopen voor mij, maar nog niet voor het hoogste team (varsity). Die waren namelijk derde geworden in de schoolwedstrijden dus gingen ze naar de conference. Ik heb bijna alle wedstrijden gevolgd en het was altijd zo spannend, want het waren hele goede tegenstanders. Na ongeveer 5 wedstrijden te hebben gespeeld zijn ze eerste geworden in de conference!!! Hierna gingen ze door naar de district wedstrijden en ze wonnen 2 wedstrijden, maar helaas verloren ze de derde. MaarDelton Kellogg High School heeft na 8 jaar weer nummers op de muur gezet! DK PRIDE! GO PANTHERS!Ondertussen was basketbalbegonnen en ikmag helaas nog steeds niet meedoen vanwege mijn blessure, maar wat ik wel kon doen is schieten inthe hoop. Hartstikke leuk. Morgen (1 december) is onze eerste basketbal wedstrijd en het is 1,5 uur van Delton vandaan dus mogen we eerder weg van school :) Terug naar vorig weekend. Zaterdag ochtend om 11 uur hadden we een banquet van volleyball. Daarin gaan ze awards uitreiken en heb je een brunch. Eerst gingen we eten en ongeveer een uur later gingen we dan eindelijk naar de awards. Ze gingen elk team af en we kregen allemaal onze senior year nummers (die kan je dan op je $300 dollar varsity jacket naaien, die ik dus nooit ga kopen want dat is veels te duur) mijn nummer is16. Daarna gingen ze naar de andere awards voor speciale dingen. En toen werd ineens mijn naam genoemd (mensen zeiden dat ik met mijn mond open toe stond te kijken). Ze gaven een hele speech over hoe jammer ze het voor me vonden dat ik niet heb kunnen spelen en dat ze toch zagen dat ik mijn armen en hits beter water geworden. Ik moest naar voren komen en daar kreeg ik mijn nummer (12) ingelijst in een mooie frame. Dat was wel even leuk ja. Genoeg over de sporten op naar een ander verhaal. Oh totaal vergeten te vertellen er lang in dit weekend ineens 18 centimeter sneeuw. Ik heb er daarom meteen gebruik van gemaakt en met emily en haar broertje(vriendin) een sneeuwpop gemaakt en we zijn gaan sleeën. Was wel even wennen zo'n dikke pak sneeuw en dan te denken dat dit helemaal niet veel was.

Turkey day!! Ja de dag waar ik toch echt wel op uit keek. Lekker eten en gezellig met de familie. Ik zal beginnen bij het begin. We hadden een halve week school en op woensdag middag gingen we naar Lansing om ons alvast in te nestellen in oma's huis, want de volgende dag om 1 uur gingen we al ons thanksgiving dinner houden. Alison en tante Sarah hebben samen het hele dinner gemaakt en het was fantastisch. We hadden mashed potatoes en allerlei soorten overschotels en gevulde eieren en natuurlijk de kalkoen. Na het dinner werd ik uitgehoord over europa en nederland en daarna kon ik eindelijk relaxen en american football kijken. De volgende dag gingen we weer naar huis en in de avond ging ik naar Martina toe om ons klaar te maken voor Black Friday shoping. Om 8 uur ging onze wekker en om half 9 gingen we dan naar het winkelcentrum. Wij dachten dat we om kleding moesten gaan vechten en dat er super lange rijen stonden, maar toen we daar eenmaal aankwamen was het gewoon een normale shop dag met kortingen. Dat was dan weer jammer voor de ervaring, maar we hoefden in ieder geval niet lang te wachten in de rij.

Aankomend weekend is het dan zover SINTERKLAAS ja en ook ik ga dit vieren. Mijn lieve ouders hebben een pakket opgestuurd met allemaal cadeautjes van nederland en mijn oma had ook een pakket opgestuurd. Mijn familie is the best!!! En ook wel gek want dit weekend gaan we ook alvast kerst vieren in het dorp. Beetje rare combinatie maarja wat doe je eraan. Zondag hebben we een kerstmis feest voor alle exchange students in mijn regio. Hiervoor moeten we een typisch (voor mij) Nederlands gerecht maken en ons gastgezin moet een typisch amerikaans gerecht maken. Op deze dag moeten we ook een talent showen. Daar gaat het al mis, het vinden van een talent. Ik heb nog minder dan een week over en ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Dus als iemand ideeën heeft wees niet bang om het met me te delen!!

nou dit was mijn verhaal alweer. Ik hou jullie snel weer op de hoogte !!

love,

Annie

Ps. Happy Sinterklaas!!!!

FYI~Ik hoop dat mijn nederlands nog een beetje te volgen is

Wink

Reacties

Reacties

margo

hoi, wat een gezellig verhaal. Wat maak je veel mee.
Leuk dat je ook sinterklaas gaat vieren. Bij ons gaat alles ook goed. Volop bezig met de sintviering. Vooral met gedichten en surprises.
Ik zag op de facebookpagina van eline dat bij jullie de kerstbomen met lichtjes overal staan. dit is natuurlijk wel een hele leuke tijd om de vs te zijn. Geniet van de komende tijd. Hartelijk groeten, margo

zussie

Ik zou die Amerikanen en exchange students daar niet jouw danskunsten willen afnemen, dus ik zeg dansen! You know, kitchen style! ;)

papa

hoi moppie, leuk om zelfs nog meer te lezen dan je op skype verteld. xxx

Hengelo.

hee, geweldig heb je het daar zo te lezen, heel leuk. We gaan een gezellige tijd tegemoet ook daar, wat een mooie ervaring lijkt me dat, kerst in Amerika. Heel veel groetjes van ons en van iemand uit Ruurlo die jou best wel mist. Hihi.

oma

leuk verhaal dank je wel je vraagt om een gerecht ik zou andijvie stamppot met een bal gehakt maken echt hollands vervolgens mag jou tekenkunst er ook wel wezen doe daar iets mee je zult zien dat je succes hebt veel plezier met alle leuke dingen die je gaat doen vrijdag komt Mama Skype bij mij monteren nou lieverd tot de volgende keer xxxxxxxoma

Jozien

Leuk verhaal Annie, thanks!! Enneh, wat dacht je van een "buurman en buurman" act? Je mist alleen 1 buurman:))

José

Goed gedaan weer meissie, mooi verhaal. Zo hoor/lees je ook weer eens iets nieuws (speech + ingelijst nummer) :-)
Op naar het volgende verhaal zou ik zeggen!
Veel plezier met Sinterklaas, maak er maar iets gezelligs van!

Tot de maan en terug!
Mama

Anneke

Lieve Annabelle, Wat maak je toch leuke dingen mee. Fantastisch dat je in het zonnetje gezet werd!!! Ga jij ze daar leren hoe je Sinterklaas moet vieren? Goed plan. Ik wens je heel veel plezier met je Sinterklaas zo ver weg. Ik ben blij dat die sneeuw daar ligt en niet hier!!!
Liefs, Anneke

Tanta t en ome chiel

Lieve Annabelle,

SORRY voor de late reactie!

We hebben met plezier je verslag gelezen, het lijkt wel
"Never a dull moment" al zal jij dat zo niet altijd ervaren.
Om te lezen is het een groot avontuur.

Wel erg jammer dat je nog steeds met je blessure topt, daarom was het natuurlijk fantastisch dat je ploeggenoten daar oog voor hebben. Een speech voor Annabelle, nou ik had je gezicht wel eens willen zien.????

Turkey day is dus niet ongemerkt aan je voorbij gegaan, ja en dan maar vertellen en vertellen en vertellen.
Leuk natuurlijk maar ik denk soms ook vermoeiend voor je.
Toch leuk dat men zo nieuwsgierig is naar nl.

Ja en wat heb je van jezelf laten zien. Volgens mij is jezelf zijn al genoeg met het komisch talent wat je bezit.
Tis dat je Nederlandse bent want je kunt zo door voor een Engelse komediante, droge humor is wat mij betreft de leukste humor.

Stopping: hier in Amsterdam had je elk jaar in de Bijenkorf de dolle dwaze 3 dagen alhoewel ik er nooit aan mee heb gedaan heb ik wel de foto's in de krant gezien van het krioel van mensen om het begeerde artikel te bemachtigen, dit heb jij dus niet meegemaakt, jammer!

Bij ons gaat alles naar wens, we hebben een huis gekocht in Haarlem maar dat heb je misschien al gehoord!

Annabelle voor nu een lieve groet van tante t en ome Chiel

Ruut

Dag Annabelle,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, en een fijne dag vandaag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!